25 Aralık 2012 Salı

HİÇ FARKETTİNİZ Mİ Kİ SORUN NEREDEYSE SİZ ORADASINIZDIR...

Bu eşzamanlılık her zaman benim zihnimde bir ikilem yaratmıştır. Yahu tüm sorunlar beni mi buluyor? diye düşündüğünüzü bir hatırlayın. Kimbilir bu soruyu kaç kez kendinize mırıldanmışınızdır. Sanki sorun ve siz evrenin planı dahilinde bir noktada buluşursunuz. Fakat inanın işler böyle işlemiyor. Şimdi sizin hiç hoşlanmayacağınız bir itirafta bulunacağım. TÜM SORUNLAR BİZİM KENDİ ESERİMİZ. EVET KENDİ SORUNLARIMIZI BİZ YARATIYORUZ. ''Kardeşim iyi hoş da ben sadistmiyim kendime işkence çektiriyorum'' diyecek olabilirsiniz. Tabii ki kimse bunu bilinçli olarak yapmaz. Fakat hepimizin altbilincinde kalıplaşmış bazı düşünce ve duygu birikimleri var. Bu birikimler bizim hiç de farkında olmadığımız anlarda karşımıza eşzamanlı sorunlar çıkarır. Bu sorunlar bizim aşmamız gereken sorunlardır. Çünkü onların farkında olmamız için önce deneyimle memiz gerekir. Bu durumda eğer
ki çözüme ulaştığımızda bile hala aynı sorunları tekrar tekrar yaşıyorsak burada kendini ve geçmişte deneyimlenmiş olan bir olayın affedilmemesi durumu vardır. Dolayısıyla bu olayı veya kişileri kabullenip altbilincimizden serbest bırakmadıkça bunlar tekrarlanan hatıralar olarak karşımıza çıkacak. Birde olayın diğer bir boyutu var. O da yarattığımız sorunları düşünce biçimimizi değiştirmedikçe çözemeyiz. Einstein'ın çok beğendiğim bir sözünü burada sizlerle paylaşarak yazımın bu bölümünü sonlandırmak istiyorum. “Karşı karşıya kaldığınız problemleri mevcut düşünce yapınızla çözemezsiniz, zira onlar mevcut düşünce yapınızın ürünleridir.’ ALBERT EINSTEIN

1 yorum:

  1. İlk fırsatta kitabınızı okuyacağım.Ne yazık ki D&R'ye siparişimi dün vermiştim.Ama piyasada bulursam hemen alır okurum.İyi geceler... Saygılar..

    YanıtlaSil

HIZLI KODLAMA! I Tuncay YEŞİLPINAR