20 Ağustos 2013 Salı

NLP - SİL BAŞTAN YÜKLE VE TÜM SORUNLARINI ÇÖZ...

Karşınıza çıkan sorunlar sizin düşünce ve mantığınızın ürünleridir. Bu sorunları aynı mantıksal düzeyde çözme imkanınız yoktur. Ben yıllardır tekrar eden problemlerin kaynağında aynı fakat değişik versiyonlarda karşıma çıkıp durduğunu farkettim. İnatla onların çözümünü oluşturmuş olduğum mantık düzeyimde çözmeye çalıştım. Fakat sonunda gördüm ki ben sadece gölgeleri yok etmeye çalışıyormuşum. Problem özünde sağlam bir şekilde oluşturduğum gibi duruyor ve ben sadece sorunun çözümünü erteleyip duruyormuşum. Asıl sorun onu kökten temizlemeyip her defasında daha da güçlenip karşıma çıkmasını sağlıyor olmammış. Bunu yaptığım her kez problem daha derinlere iniyor ve yok edilmesi daha da güçleşiyor.
Sonunda anladım ki hedef tam gözümün önünde duruyor ve ben onu görmüyormuşum.
Şimdi anlatacaklarıma tüm dikkatinizi verin. 
Göreceksiniz ki sorunlar aynı bilgisayar ortamında ki gibi çöp kutusuna atılacaklar. Yeter ki basacağınız düğmeyi bilin.
Beynimiz SOL (mantıksal) ve SAĞ (duygusal) LOB olmak üzere iki lob'tan oluşur. Göz hareketlerimiz yukarı doğru hareket ettiğinde GÖRSEL, sağa veya sola hareket ettiğinde İŞİTSEL ve aşağı doğru hareket ettiğinde ise DUYGUSAL deneyimlerimizi işaret eder. Mesela ağlayan birine gözlerini yukarı çevirmesini söyleyin ağlaması anında durur. 
Şimdi öncelikle sorununuzu farkındalığınıza getirin. Gözünüzü sol yukarı döndürüp sorun neyse onu bir çerçeve içine koyun. Onu iyice görsel hale getirip çerçeveden silmeye başlayın. Sonra gözünüzü sağ yukarı döndürüp yeni bir çerçeve içine sorunun çözülmüş yeni halini inşa edin. Orada bir süre çözümün tadını çıkarın. 
İkinci adım gözünüzü sol yana çevirin. Bu defa sorunun işitsel versiyonunu oluşturun. Sesle ilgili rahatsız edici yani sizin bu konu karşısındaki konuşma veya yakınmalarınızı hatırlayın. Yine çerçeve içinde o hali silmeye başlayın. Tamamen silinince gözünüzü sağa çevirip yeni halini nasıl dile getireceğiniz o yepyeni rahatlatıcı halini oluşturun. Bu sorun hakkında sevdiklerinize nasıl başardığınızı anlatıyor olduğunuz bir durum olabilir.
Üçüncü ve son adım gözünüzü aşağı çevirin ve sorunun duygusal halini imgeleyip aynı silme işlemini tekrarlayın. Aynı şekilde sağ aşağı bakarak yeni oluşmuş haline odaklanın. Burada yapmış olduğunuz sil ve yeniden yükle işlemi sorunun kaynağından temizlenip çözümün karşınıza gelmesini sağlar. 
Bu işlem bir mucize oluşturur. Tüm sorunlarınızı oluşturmuş olduğunuz düzeyden çekip alır ve bambaşka bir platformda eritiyor olursunuz.
Yıllar süren bir deneyim ve farkındalığın sonucu olarak size şunu diyebilirim ki bu işlem tam bir MUCİZE.
Bu bilgi hiç bir kaynaktan alıntı değildir. Tamamen benim kendi deneyimlerimin bir sonucudur.
Deneyin ve görün...
Eğer bir kişinin dahi sorununa çare olabilirsem ne mutlu bana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TAM BİR UYUM! I Tuncay YEŞİLPINAR